Toiminnallinen harjoittelu

Valitse
Järjestä
  • Sivu 1 / 6
109 Osumia "Toiminnallinen harjoittelu"
Suodatin ja lajitella
  • Sivu 1 / 6

Toiminnallinen harjoittelu

Toiminnallinen harjoittelu - monipuolista harjoittelua liikeratojen parantamiseen ja loukkaantumisten ennaltaehkäisyyn

Yleinen kiinnostus toiminnallista harjoittelua kohtaan kasvaa hyvästä syystä: motto "vierivä kivi ei sammaloidu" pätee tässä lajissa, joka optimoi kehon liikkuvuutta. Tällä erityisellä lajilla on siksi erittäin suuri merkitys arkielämää silmällä pitäen. Koska se koskettaa useita eri urheilulajeja, se on äärimmäisen monipuolinen. Verkkokaupastamme voit ostaa kattavasti varusteita toiminnalliseen harjoitteluun. Kokoa tätä lajia varten yhteen kuntoiluvälineitä täysin omien, yksilöllisten toiveidesi mukaisesti. Mitä mahdollisuuksia sinulla on sopivien kuntoilukomponenttien valinnassa, esittelee seuraava yleiskatsaus.

Mitä on toiminnallinen harjoittelu?

Tämä päivittäisen harjoittelun tyyppi tähtää kehosi erilaisten liikeratojen toteuttamiseen. Spurtti kuuluu toiminnallisen harjoittelun määritelmän sisään ihan yhtä lailla kuin lankut, etunojapunnerrukset, leuanvedot, askelkyykyt tai klassiset jalkakyykyt. Erilaisten harjoitteiden ansiosta erilaiset lihasten osat ja nivelet saavat harjoitusta. Kattavaa liikkuvuutta tavoiteltaessa on siksi hyödykästä yhdistellä erilaisia treenimuotoja sopivaksi kokonaisuudeksi. Harjoittelu on erityisen intensiivistä ja siten myös tehokasta. Se edistää kaiken lisäksi kehon rasvanpolttoa, optimoi kestävyyttäsi ja kasvattaa voimiasi. Päätä itse, haluatko kasvattaa vain valikoituja lihaksia, kuten hauiksia, vai teetkö mieluummin kokkonaisvaltaisesti optimoituja liikeratoja.

Erilaiset treenimuodot - toiminnallinen harjoittelu laitteilla vai ilman teknistä tukea?

Toiminnallisen harjoittelun suuri etu on harjoitusten monisäikeisyys. Siksi voit valita vapaasti, suoritatko harjoittelun laitteella vai jätätkö laitteiden käytön kokonaan väliin. Monet urheilijat, jotka ovat ihastuneet tällaiseen kuntoharjoitteluun, vannovat tasapainoisen kokonaisuuden nimeen.

Toiminnallista harjoittelua aloittelijoille ja edistyneille

Haluatko toteuttaa harjoittelun laitteen kanssa yhdistääksesi liikeratojen parantamisen voiman kasvattamiseen? Tähän suosittelemme painoliiviä kauppamme valikoimasta. Se lisää kehon painoa ja kasvattaa harjoitusten vaativuutta. Jos haluat vilkaista toiminnalliseen harjoitteluun sopivaa laitetta, voit kiinnittää huomiosi trampoliiniin. Sillä vahvistat lihaksiasi, kasvatat ponnistusvoimaasi ja optimoit koordinaatiokykyäsi. Jos käytössäsi on vain vähän tilaa laitteilla tapahtuvaa treeniä varten, voit toteuttaa toiminnallisen voimaharjoittelun myös sellaisilla kuntolaitteilla kuin voimaköydellä tai vastuskuminauhalla. Tasapainon parantamiseen soveltuu tasapainolauta. Tukea harjoittelussa tarjoaa lisäksi meiltä saatavat, leuanvetoa auttavat kuminauhat.

Toiminnallinen harjoittelu FAQs

Millaisille henkilöille sopii toiminnallinen harjoittelu?

Yksi toiminnallisen harjoittelun suurista vahvuuksista on, että se on tarkoitettu kaikille kuntotasoille. Olitpa sitten aloittelija, edistynyt tai ammattilaisurheilija: hyödynnä liikeratojesi parantamiseen harjoitteiden moninaisuutta.

Mikä erottaa toiminnallisen harjoittelun voimaharjoittelusta?

Voimaharjoittelussa on kyse pääasiallisesti lihasvoiman kasvattamisesta. Toiminnallinen harjoittelu sen sijaan asettaa kehon liikkuvuuden etualalle.

Mitä edellytyksiä toiminnallinen harjoittelu asettaa?

On hyödyllistä, mikäli kehosi tuntuu hyvältä. Lisäksi lihasten tulisi kyetä täsmälliseen jännittymiseen.

Miten usein toiminnallista harjoittelua voi suorittaa?

Koska kyse on kevyestä ja monipuolisesta harjoittelusta, voit integroida sen päivittäin yksilölliseen treeniisi.

Lue lisää:

Kehonpainoharjoittelu, Kuntopallot, Tasapainolaudat, Vastusnauhat, Plyoboksit, Koeysiharjoittelu, Fitness-trampoliinit, Hyppynarut, Kuntoilu-terveys

Kirjaudu sisään
Anna tähän sähköpostiosoitteesi.
Anna vähintään 6 merkkiä.
Kirjaudu sisään
Anna tähän sähköpostiosoitteesi.
Anna vähintään 6 merkkiä.